瓶中信(Whoever finds this , I love you.)

2011090810:00





(PS.『瓶中信』內容與本文下方歌曲歌詞無關)


親愛的

謝謝你揀起這個瓶子

打開這封信

我不知道你是誰

是男生是女生

年長的還是年輕的

當你揀起這個瓶子

打開這封信

我想跟你說

我愛你



我不知道

這個瓶子會流浪多久

會經過幾個海洋

看過幾次月亮

我寫這封信給你

親愛的陌生人

我甚至

連個能說話的人都沒有

我總是很孤單



而我現在跟你說話

親愛的陌生人

謝謝你發現了我

你此刻

觸摸著我的筆跡

閱讀我的心



我很高興

我把我的心放進瓶中

把瓶子丟進大海

親愛的陌生人

你偶然地撿到這封信

閱讀我的心



我知道

某一天

有人會發現這封信

你將不會知道我是誰

但是請你

今夜仰望天空

最亮的那個星星

將會在夢中

對你微笑

那是我的微笑

因為我知道

總有一天

會有人

不小心

撿到我的心



所以

不管你是誰

親愛的陌生人

我想跟你說

謝謝

我愛你












Whoever finds this , I love you 誰撿到這張紙條,我愛你(齊豫)

PS.這是個孤兒院的小女孩與孤單老人的故事~~~

On the quiet street in the city
A little old man walked alone
Shuffing through the autumn afternoon
And the autumn leaves reminded him
Another summer's come and gone
He had a long long midnight ahead waiting for June
The among the leaves near an orphan's home
A piece of paper caught his eyes
And he stood to pick it up with trembling hands
And as he read the childish writing
The old man began to cry
'Cause the words burned inside him like a brand
' 'Whoever finds this , I love you
Whover finds this , I need you
I even got no one to talk to
So , whoever finds this , I love you '
Well , the old man's eyes searched the orphan's home
And came to rest upon a child
With her nose pressed up against the window pane
And the old man knew he'd found a friend at last
So he waved at her and smiled
And they both knew they'd spend the winter
Laughing at the rain
And they did spend the winter laughing at the rain ,
Talking through the fence ,
Exchanging little gifts they've made for each other.
The old man wold carve toys,
And the little girl would draw pictures fo beautiful ladies
And they laughed a lot.
But then one day, on the first of June,
The lttle girl ran to the fence -- the old man wasn't there.
And , somehow she knew he was never coming beck.
So she went back to her lttle room , took a crayon   And wrote :
' 'Whoever finds this , I love you   Whover finds this , I need you
I even got no one to talk to   So , whoever finds this , I love you



  •   Gloria 於 2011-12-31 02:02 2F
  • 多麼好的分享~但是也討厭你這麼好的分享~讓我淚流滿面~
    any way~妳好棒喔~




  • 版主於 2011-12-31 02:19 回覆
    謝謝紅傘小貓咪^^
    常常..
    沒啥人懂我的語言..
    只好說給自己聽..

  •   joy2209 於 2011-12-30 13:45 1F
  • 這文章內的獨白與孤單震撼著我的心~~~`
    而這首齊豫的歌聲又撫慰著我的心~~~
    這是篇集矛盾與合諧的文章~~我好喜歡阿~~~
    小蝶讚阿~~~~

  • 版主於 2011-12-31 02:17 回覆
    蝶常常做一些傻事..
    常常看著窗外的夜景發呆
    常常拿著相機猛拍天空
    藍天白雲還是晚霞滿天甚至烏雲密佈
    常常花很多時間為某個朋友做個小禮物
    然後過段時間發現它還被扔在車子雜物箱內
    常常送給好友某本書
    然後他說==你真又至看這種書(例如小王子)
    慢慢ㄉ
    傻事越做越少
    笑容..也越來越少...